Monday 14 November 2011

Kesedaran didalam Tandas

Salam'alaik..

Hari ni hari Isnin..

Ade 1 kelas je hari ni,tu pun start tgh hari..
Sangat best untuk tido lepas subuh,bangun tengahhari n tros g kelas..
Tapi aku bukan jenis org camtu kot..hehe..

Tak tahu kenapa,hari ni aku yakin sgt yg kelas aku start pukul 2..
So,dlm pukul 11.45 tu aku gerak keluar rumah,,
Solat zuhur pkl 12.15,pastu lenggang2 je g fresh asia,
sambil2 cari barang utk rumah(tapi xbeli apa2 pon..-_-)..
Yela,kelas pukul 2 kot,lama lagi ni..Rilek2 dulu..hehe..

       ::1.00 pm::
 Ingat nk stay kat computer lab kejap,nk baca journal utk projek..
1.30 baru nk gerak ke kelas..
Tapi tiba2 je rasa cam xsedap hati..
"Hurm,apsal eh??"

Tak jadi baca journal,terus pegi tandas kejap,(cari ketenangan kt tandas ke?? :O).
Kat dalam tandas tu,tiba-tiba teringat..
"Allah,kelas hari ni pukul 1!!Bukan pukul 2!!"

Kucing pon kadang kala terperanjat juga..hoho..[credit]


Tengok jam,dah pukul 1.20pm..
Wuish,dah lewat 20minit bro....!

Terus lari-lari anak ke Physics West,sangkaanku kelas kat sana..
Tapi malang itu kadang2 berbau,kadang2 tidak berbau juga..
Rupanya2 hari ni kelas kat Watson..

Yeaaaaa.....!

Buat pertama kalinya aku x g kelas sem ni..
Cipta rekod nih!hihoo..

Mula2 pikir camtu la,tapi at last aku pegi jugak kt watson tu..
Dengan harapan lecturer x marah aku masuk kelas lambat..
Biase lewat 10 minit pon dah kena halau hey!

Tapi Alhamdulillah,lecturer xmarah pon aku masuk lambat..
Fokus sgt mengajar kot,sampai xsedar aku masuk lambat..haha..
Xkesah la masuk kelas xdapat ape pon,janji dpt berkat..
InsyaAllah..

Tapi Alhamdulillah..
Walaupun biasenye kelas Integer Progrmg ni,pegi sejam,pastu keluar xpaham 1benda pon!
Tapi kali ni,semua lesson yg diajar dlm kelas berbaki 25minit tu dapat difahami dgn jayanya!!
Subhanallah..
Menitis airmataku keharuan..huhu..

-Tamat-

Post ni..
Bukan nk cite yg aku g kelas lambat..
Bukan jugak nk cite yg lecturer aku xmarah org masuk kelas die lambat..

Tapi nak cerita,
Kalau Allah nak permudahkn segala urusan kita,
Semuanya akan jadi mudah..
Begitulah juga sebaliknya..

Yang penting,
Jangan lupa kebergantungan kita pada Nya..
Ketika susah,mahupun senang..
JOM sama2 insyaAllah! =)

Wallahualam..
P/s: Hari jugak da dpt result test PDE..below average mark,lulus cukup2 makan..
       Seriesly kena jadi more series dalam study nih!..T_T

No comments:

Post a Comment