Thursday 3 November 2011

Daiekah Saya?

Salam'alaik~


-Menunggu-

Daiekah saya?


Jika saya sibuk men'DF' para mad'u-mad'u saya..
Pening kepala..
Memikirkan cara yg berkesan
Untuk menyuburkan dakwah n tarbiah disekeliling saya..
Merancang program demi program..
Usrah demi usrah..
Daurah demi daurah..

Risau..
Sedih..
Dengan keadaan mad'u saya..
Dengan tarbiah mad'u saya..
Dengan kefahaman mad'u saya..
Terhadap dakwah n tarbiah itu sendiri..


Namun tanpa disedari..
Saya terlupa..
Bagaimana keadaan saya sendiri?
Tarbiah saya?
Amalan saya?
Dimana Quran saya?
Bagaimana Solat saya?
Bagaimana zikir harian saya?
Apatah lagi Tahajjud..

Risaukah saya?
Sedihkah saya?
Dengan diri saya sendiri..


Astaghfirullah...

Sedarlah wahai diri..

"Bahawa seseorang yg berdosa tidak akan memikul dosa org lain. Dan bahawa manusia hanya mperoleh apa yg telah diusahakannya. Dan sesungguhnya usahanya kelak akan diperlihatkan(kepadanya). Kemudian akan diberi balasan kepadanya dgn balasan yg paling sempurna."
(An-Najm:38-41)

"Alangkah ruginya kita kalau hanya sibuk mghafal nama2 makann sedangkan
orang lain telah merasai dan menikmatinya.."


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Bimbinglah dan satukanlah hati-hati kami ini,
dalam perjalanan kami menujuMu ya Allah..
Ameen..




 Wallahualam..

Kredit pic:sini






1 comment: