Thursday 3 January 2013

Gembira


Beberapa bulan yg lalu, ada sorg sahabat aku ni ditimpa musibah. Musibah yg boleh dikatakan agak hebat jugak.

Apa yg mengejutkan aku, ada yg beritahu,

"Dah lama dia tak semayang dah.."

Bila ditanya,

"Selama ni aku semayang je pon, tapi KENAPA DIA buat kat aku camni? Semayang x semayang pon same jelah!"

"Ni sume ujian, bawak2 bersabar.."

"Ko tak rasa apa yang aku rasa.. Berat mata memandang, yg memikul ni lagi lah.."

Siapa tak sedih kalau tengok keadaan kawan camtu.. Tapi ape yg aku boleh buat?

*********************************************************************************

Masa berlalu pantas.. Ternyata rahmat Allah mengatasi segalanya.. Dia juga lah yg berhak beri hidayah kpd sesapepon yg Dia nak..

He is going back to the right path. Sudah mula berusaha untuk kembali mendekati-Nya.. Subhanallah Alhamdulillah..

Aku tumpang gembira. Semoga Allah sentiasa pandu dan bimbing kita utk kembali kpd-Nya.. Dan moga terus istiqomah utk terus berubah..InsyaAllah..

4 comments:

  1. tak boleh share blog kau lagi kat public ke?? tak sabar kot nak letak link kat facebook lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha motiffff..

      btw, tak rasa utk terus menulis kt blog ni.. kot

      Delete
  2. alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa huhu
    postlah analogi2 kau yang tersimpan dalam kepala tu..

    ReplyDelete
  3. dah lama x keluar jorrr bersama karkun2, so dah kurg dengar analogi2 dah.. huhuh

    ReplyDelete